سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گمشده
چهارشنبه 91 تیر 7 :: 12:45 عصر ::  نویسنده : گمنام

گمشده
روزهای آخر سال بود و ما تصمیم داشتیم برای تعطیلات نوروز به زیارت امام رضا علیه‌السلام خیلی دوست داشتم به زیارت امام رضا علیه‌السلام بروم و چند روز قبل وسایل سفر مان را آماده کردیم همه مردم در تکاپو برای سال تحویل بودند پلیس راه اعلام می‌کرد کسانی که قصد سفر دارن مقررات را رعایت کنند و رانندگان با سرعت زیاد در جاده‌ها حرکت نکنند. روز مسافرت فرا رسید ما هم آماده سفر بودیم پدرم می‌گفت باید همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند وقتی به جاده رسیدیم پلیس‌ها در جاهای متعدد مراقبت می‌کردن. در بین راه تابلو فراوانی برای رعایت قوانین دیده می‌شد در بین تابلوها چشمم به این تابلوخورد « سرعت شما وجود این کنترل می‌شود»
در بین راه پلیس هم با دوربین ماشین ها را کنترل می‌کرد و رانندگانی که قوانین را رعایت نمی‌کردند نگه می‌داشت و آن‌ها را جریمه می‌کندپدرم گفت هرچه تعداد دوربین‌ها بیشتر باشد تخلف کمتر است چون کسانی که می‌خواهند قوانین را رعایت نکنند خیلی زود شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.
مادرم گفت: دخترم در خیلی از جاهای حساس و در بسیاری از اداره ها با قرار دادن دوربین کارها و رفت و آمدها را ضبط می‌کنند مثلاً همه بانک‌ها و قرار دادن دوربین‌های مختلف رفت و آمدها و کسانی را که وارد بانک می‌شوند را نگاه می‌کند. همچنین در فرودگاه‌ها و خیلی جاهای دیگر دوربین‌ها کمک می‌کند تا کارهای افراد و رفت و آمد آن‌ها کنترل شود. وقتی به شهر مشهد رسیدیم از دور گنبد طلایی حرم امام رضا علیه‌السلا م به وسیله خورشید می‌درخشید ذوق و شوق درمان برای رفتن به روی هر لحظه بیشتر می‌شد پدرم می‌گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم فرموده است «حرم امام رضا باغی از باغ‌های بهشت است »چراغ‌های زیبا و کاشی ‌ها و آینه‌های حرم آن‌قدر زیبا بود که دوست داشتم همه آن‌ها را ببینم از همه زیباتر ضریح امام رضا علیه‌السلام بودوقتی وارد حرم شدم چشمم به دوربین های مختلف افتاد. از پدرم پرسیدم آیا لازم است این همه دوربین در جاهای مختلف وجود داشته باشد تا کارهای افراد را فیلم‌برداری کند پدرم گفت: بله دخترم چون اگر کسی تخلفی انجام دهد مثلاً بخواهد در حرم بمب‌گذاری کند چهرة او شناسایی شود و اگر کسی چنین کاری انجام دهد و دستگیر شود و بعد بگوید من این کار را انجام ندادهام فیلم و عکس او را به خودش نشان می‌دهند و دیگر نمی‌تواند بگوید من این کار را انجام نداده ام
خداوند هم تمام کارهای خوب وبد انسان‌ها را می‌بیند فرشته‌ها هم کارهای خوب و بد انسان‌ها را فیلم‌برداری می‌کند و هیچ کاری نیست که ما انسان‌ها انجام دهیم و خداوند نبیند هم خداوند می‌بیند و هم فرشتگان فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌کنند و در روز قیامت فیلم و عکس‌های کارهایمان را نشان می‌دهند همین الان که ما در حرم امام رضا نشستیم غیر از دوربین‌های حرم، دوربین‌های خدا هم از ما فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌کند. دوربین فیلم‌های خدا همه جا وجود دارد و هیچ کاری نیست که با دوربین‌های خدا فیلم‌برداری نشود. اگر کسی در این دنیا کاری انجام دهد و در روز قیامت بگوید من این کار را انجام نداده‌ام فیلم و عکس آن کاری را که انجام داده به او نشان می‌دهند. باید سعی کنیم با کارها که خود آلبوم همین و عکس‌های خودمان را قبول کنیم اما اگر کسی گناه کند دوربین‌های خود را از گناه او فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌کند کسی که به دیگران دروغ بگوید یا تهمت بزند یا دیگران را اذیت کند روز قیامت باید جواب این گناهانش را بدهد دختری که در برابر نامحرم آرایش کند یا لباس تنگ و کوتاه بپوشد ...و بد حجاب باشد از او با همان لباس‌ها فیلم‌برداری می‌کند در روز قیامت نمی‌تواند بگوید من بدحجاب نبودم. اما آفرین بر تو دخترم که با کار خوب خودمثل نماز، زیارت و رعایت حجاب خدا را از خودت راضی می‌کنی امیدوارم در آخرت عکس‌ها و فیلم‌های کارهای خودت آن قدر زیاد باشد که به خاطر آن وارد بهشت شوی. از امام رضا هم بخواه که بتوانی بهترین کارها را انجام دهیم.




موضوع مطلب :

آرشیو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پیوندها
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 16
کل بازدیدها: 118905



>